Case study Viattence over koppeling met TOPdesk

Case study Viattence en TOPdesk

Om de regie te houden op ICT processen koos zorgorganisatie Viattence enkele jaren geleden voor het EMS-pakket TOPdesk. Één portaal voor ICT vanuit de self service gedachte. Specifiek voor de Technische Service en Vastgoedbeheer werd daar recent het systeem WISH van Facility Kwadraat aan gekoppeld. In Wezep, Heerde, Epe en Vaassen biedt Viattence vanuit 8 woonzorglocaties thuiszorg, dagbesteding, behandeling, wonen met zorg en verpleeghuiszorg aan zo’n 380 bewoner en 570 cliënten. In onze nieuwste case study spreekt ICT Coördinator Jeroen Burgmeijer over het belang van een betrouwbare koppeling tussen beide pakketten.

ICT Coördinator Jeroen Burgmeijer: “Viattence wil een ‘regieorganisatie’ zijn. Dat betekent dat we veel  uitbesteden aan externe partners. Juist daarom is het zo belangrijk voor ons dat je wel het overzicht over processen en data houdt.” Jeroen en ook zijn collega’s Bastien van Werven (Manager Vastgoed & Services) en Gerrit Dezijn (Stafmedewerker Bouw en Techniek) zagen zeker de meerwaarde van WISH. Maar ze stelden wel twee harde voorwaarden aan het tweede softwarepakket WISH:

  1. 100% betrouwbare koppeling met TOPdesk;
  2. niet alleen voor technische storingen, maar ook voor vastgoedbeheer en meerjarenonderhoud (mjop).

Facility Kwadraat ontwikkelde voor FMIS WISH een eigen standaard API, wat staat voor Application Programming Interface. API zorgt dat de gegevens gemakkelijk tussen verschillende systemen kunnen worden uitgewisseld. Jeroen: ” Geen dubbel werk, altijd de juiste data en dus overzicht, Voor ons als regieorganisatie is dit cruciaal. WISH Meldingenbeheer wordt dagelijks gebruikt, net als vastgoedbeheer en middelenbeheer.” Jeroen is sinds 1 maart ICT Coördinator en heeft in 14 jaar met succes zijn carriere opgebouwd bij Viattence. En nog altijd enthousiast en bevlogen, hebben wijzelf ervaren tijdens het implementatietraject. Benieuwd hoe Jeroen de ICT van de zorgorganisatie en zichzelf in ontwikkeling brengt?

Lees hier het hele klantenverhaal van Jeroen en Viattence.

Naar de website van TOPdesk>>

Wish: Het meest toegankelijke Vastgoed en Facility Systeem